LEVERINGEN ET TERUGZENDINGEN


 

Leveringen

Zones en prijzen van leveringen : 

Quatuor levert in België, Luxemburg, Nederland (exclusief WADDEEILANDEN) en Frankrijk (exclusief DOMTOM en Corsica).

Prijzen voor BE, NL en LU zones

Click & collect Showroom Ukkel Gratis
Click & collect Showroom Antwerp Gratis
Kleine verpakking express Bpost

7€ indien <50€

Gratis indien >50€

Express Quatuor (op de begane grond, voor de deur) Gratis
Quatuor premium service (installatie in de kamer door 2 personen, recuperatie van verpakking) 95 €
Quatuor premium service als meubel van Ethnicraft montage / installatie vereist Gratis
      Lift verdieping 1 tot 6 + 60 €
      Lift verdieping 7 en + + 150 €


Prijzen voor FR zone

Kleine verpakking express Bpost

7€ indien <50€

Gratis indien >50€

Express levering door Geodis (gepalletiseerd, op de begane grond, voor de deur) Gratis


Leveringsmethoden : 

Enkel lichte en niet onbreekbare verpakkingen (stoelen, decoratie, kleine meubels) kunnen verstuurd worden met een expresslevering (Bpost), binnen 1 tot 3 werkdagen.

De meubels en zware pakketten worden geleverd zijn door ons team in België, Nederland en Luxemburg.

Ons team zal op afspraak afleveren van dinsdag tot zaterdag.

Bij dit soort leveringen, bieden we: een telefonische afspraak en de levering aan de deur.

De bestelling wordt geleverd op het gelijkvloers, niet op een verdieping.

Voor een levering op een verdieping is het cruciaal dat je ons vooraf op de hoogte brengt. We kunnen een liftservice voorzien, en zullen je hiervoor een offerte bezorgen.

Als je bij het bestellen of bij het maken van een afspraak voor de levering niet hebt vermeld dat de levering op een verdieping moet plaatsvinden, moet ons team de bestelling terug meenemen en kunnen er kosten in rekening worden gebracht.

Onze partner Geodis neemt de verantwoordelijkheid voor het leveren van grote pakketten naar Frankrijk over.

Leveringstermijnen :

Voor artikelen die niet op voorraad zijn en bij een leverancier moeten worden besteld, wordt een indicatieve leveringstermijn vermeld. Deze wordt berekend op basis van de gemiddelde leveringstermijn van elke leverancier. Deze berekening houdt geen rekening met vakantieperiodes en kan afhankelijk zijn van verschillende factoren die buiten onze controle liggen. De geschatte termijn is in geen geval een verbintenis met betrekking tot de leveringsdatum. Als je bestelling vertraging oploopt, zullen we je hiervan uiteraard op de hoogte brengen.

Bestellingen die op zaterdag en zondag worden geplaatst, worden vanaf maandag verwerkt.

Extra informatie : 

Dit zijn de meest gestelde vragen over de levering van onze producten.

  • Wat betekent "geschatte leveringsdatum"?

Om de leveringsdatum te bepalen, houden we rekening met de werkdagen, de leveringswijze en het type meubel dat je hebt gekozen. Dit is echter maar een schatting die tijdens het bestelproces nog kan veranderen. De geschatte termijn is in geen geval een verbintenis met betrekking tot de leveringsdatum. Als je bestelling vertraging oploopt, zullen we je hiervan uiteraard op de hoogte brengen.

  • Hoe kies ik de juiste leveringsmethode voor mijn bestelling?

Maak je geen zorgen. Wij maken het je graag gemakkelijk en hebben daarom aan elk product al de juiste leverancier gekoppeld.

Vragen ? 

Ons belangrijkste doel is om je een zo efficiënt mogelijke service te bieden. Aarzel dus niet om contact op te nemen bij vragen. Stuur een bericht via ons chatbot, een e-mail naar info@quatuor.be of bel ons elke werkdag van 10u tot 18u op het nummer +32 (0)3 450 76 76.

 

Terugzendingen 

In het geval van een defect product

Elke terugzending moet vooraf door Quatuor worden goedgekeurd : sav@quatuor.be

De kosten voor de terugzending van het defecte Product en de verzending van het nieuwe of herstelde Product zijn ten laste van Quatuor.

Producten die een gebrek aan conformiteit of een verborgen gebrek vertonen dat binnen de termijn van twee maanden wordt gemeld, zullen worden teruggenomen en hersteld of ingeruild, tenzij dit onevenredig of onmogelijk zou zijn binnen een redelijke termijn. Indien het Product niet kan worden hersteld of ingeruild (bijvoorbeeld bij uitputting van de voorraad), zal Quatuor een waardebon verstrekken met een waarde die overeenkomt met de aankoopprijs in de catalogus.

De volgende zaken vallen niet onder de garantie:

schade aan het Product die voortvloeit uit normale slijtage, rekening houdend met de aard, de functie, de samenstelling en de prijs ervan;

kleine verschillen in de Producten, zoals gedefinieerd in artikel 3 van de algemene verkoopvoorwaarden;

Producten die onderhevig zijn geweest aan overmatig gebruik, in het bijzonder voor andere dan privédoeleinden;

alle defecten in het Product die voortvloeien uit een foutieve plaatsing, opslag, bewaring of montage (niet-naleving van de montage-instructies), een gebrek aan onderhoud, foutief gebruik of gebruik dat niet overeenstemt met de technische of gebruiksvoorschriften (niet-naleving van de onderhoudsvoorschriften), wijzigingen of reparaties die door de Klant of een derde zijn uitgevoerd, schade die door externe voorwerpen wordt veroorzaakt, externe gebeurtenissen zoals ongevallen, schokken, brand, vandalisme, waterschade, natuurlijk of kunstmatig licht (bij verkleuring), natuurrampen of weersomstandigheden.

In geval van herroeping

Dit artikel is alleen van toepassing op verkopen of afstand aan Consumentklanten.

De Consumentklant heeft het recht om Quatuor te informeren dat hij afziet van de aankoop van een standaardproduct, zonder kosten en zonder opgave van een reden, binnen de 14 werkdagen vanaf de dag na de levering van de uitgevoerde Bestelling op afstand. Dit recht geldt niet voor gepersonaliseerde Producten. Gepersonaliseerde Producten zijn Producten die op maat zijn vervaardigd, Producten die een textielbekleding (leer, stof,...) hebben gekregen die door de Klant is gekozen, Producten die kunnen worden geconfigureerd volgens de specifieke wensen van de Klant (bv. de afmetingen, afwerking, kleuren, op maat gesneden, gepersonaliseerde composities), waaronder, maar niet beperkt tot, de Producten van de meubels op maat en zitbanken merken.

Om zijn herroepingsrecht uit te oefenen, moet de Consumentklant een e-mail sturen naar onze klantendienst op sav@quatuor.be, met vermelding van het nummer van de Bestelling en het rekeningnummer (IBAN-formaat) waarop de terugbetaling moet plaatsvinden. De Consumentklant ontvangt dan per e-mail een goedkeuring van de retourzending en een beschrijving van de verdere procedure voor de terugzending.

Bij uitoefening van het herroepingsrecht moet de Consumentklant de Producten waarvoor de Bestelling wordt geannuleerd binnen de 14 dagen na de uitoefening van het herroepingsrecht in perfecte staat en in de originele verpakking retourneren. De verzendingskosten zijn ten laste van de Consumentklant.

De Consumentklant ontvangt dan zo snel mogelijk een terugbetaling van het volledige betaalde bedrag, uiterlijk 14 dagen na de uitoefening van het herroepingsrecht, indien Quatuor het/de Product(en) in perfecte staat en in zijn/hun originele verpakking en met alle accessoires heeft ontvangen.

Quatuor behoudt zich het recht voor om een vergoeding aan te rekenen voor het gebruik van het Product wanneer blijkt dat de Consumentklant het voormelde product meer heeft gebruikt dan nodig is voor de uitoefening van zijn herroepingsrecht.